lvansteveninck.reismee.nl

Florida

Het is deze week reading week. Dat betekent een weekje vrij tussen de twee blokken van het semester in. Het weer in Delaware is niet geweldig, het regent, het is koud.. Riley, Val en ik besluiten dat het super tof zou zijn om een paar dagen naar Florida te gaan. Daar is het lekker warm, en we zijn alledrie wel toe aan een paar dagen strand. De vader van Val is zo lief om een hotel voor ons te boeken, en om ons zijn auto uit te lenen. De trip naar Daytona Beach duurt 13 uur. We kunnen op woensdag inchecken, dus rijden we dinsdagavond rond 22:00 uur weg om de auto van de vader van Val op te halen. Daar zijn we rond 23:00 uur, en dan kan de ‘echte’ roadtrip beginnen.

We beginnen natuurlijk in Delaware, en gaan door de staten Maryland, Washington DC, Virginia, North Carolina, South Carolina en Georgia voordat we in Florida aankomen. Onderweg stoppen we af en toe om te tanken, te plassen, en om te eten en te drinken. Hoe zuidelijker we gaan, hoe warmer het wordt. De auto heeft de mogelijkheid om het dak open te doen, dus zodra het warm genoeg is genieten we van de zon op ons hoofd.

Rond 12:30 komen we aan in Daytona Beach. Het hotel is super groot, en onze koffers worden zelfs naar onze kamer gebracht. De kamer is echt super groot. Een tweepersoonsbed, een slaapbank, een balkon, een groot bad, een douche… We hebben zelfs een keuken! We kleden ons gelijk om en gaan naar het strand. Het is rond de 30 graden, maar er staat een verfrissend windje. De zee is best lekker! We doen een dutje op het strand, en gaan daarna weer naar de hotelkamer om ons even om te kleden. Bij Johnny Rockets drinken we milkshakes en eten we burgers. We komen een surfshop tegen die echt super leuke dingen heeft. We verkennen Daytona Beach een beetje voor we weer terug gaan naar de hotelkamer. We halen ook nog even wat boodschappen voor morgen ochtend. In de avond nemen we een avondduik in een van de zwembaden en relaxen we in de hottub.

Donderdagochtend bakken we eitjes als ontbijt. Daarna gaan we eigenlijk gelijk naar het strand. We zonnen en voetballen tot een uur of 13:00. We kleden ons even om in de hotelkamer, en gaan dan naar een restaurantje om wat te lunchen. Na de lunch halen we een ijsje. Het is ondertussen gaan regenen, dus chillen we op de hotelkamer. In de avond gaan we eten bij Winghouse, en relaxen we weer in de hottub.

Vrijdagochtend komen we erachter dat het super hard waait, dus besluiten we om eventjes rond te rijden in de omgeving, op zoek naar leuke winkeltjes of een leuk restaurantje. In de middag gaan we naar een trampoline park, en spelen we mini-golf in het hotel. Omdat de weersverwachtig voor zaterdag erg slecht is, besluiten we om vrijdagavond alweer terug te gaan rijden naar huis.

loes van Steveninck

Wat schrijf je leuk ik heb het met genoegen gelezen.