lvansteveninck.reismee.nl

Week 2 - Week 4

Donderdag 18 augustus – zondag 21 augustus

Na heel veel gedoe met mijn visum zit ik dan eindelijk in het vliegtuig richting Philadelphia. Er is veel turbulentie, wat erg vervelend is. Voordat ik vertrok heb ik van het team doorgekregen dat iedereen een essay moet schrijven over wat winnen voor jou betekent. Omdat ik toch 10 uur in het vliegtuig moet zitten besluit ik deze te schrijven. Ook leer ik de ‘core values’ van het team uit mijn hoofd, deze moeten we ergens in preseason voor het team op kunnen noemen en kunnen uitleggen. De core values zijn: “Tough”, “Disciplined”, “Focussed”, “Relentless”, “Resilient”, “Positive”, “Classy”, “Caring”, “Noble”, “Selfless”, “Galvanizing” (deze moest ik toch even in het woordenboek opzoeken…) en “Grateful”. En dan met nog een zinnetje uitleg erbij. Fijn hoor, huiswerk midden in de zomervakantie...

Dae en Valerie halen me van het vliegveld, echt superlief. In de avond gaan Riley, Valerie en ik uiteten bij het restaurant waar de vader van Val manager is. Super chill, gratis eten…

Vrijdagochtend heb ik mijn eerste echte training. Ik heb al van mijn teamgenootjes gehoord dat ze het tot nu toe echt heel erg zwaar hebben gehad, dus ik ben benieuwd. We hebben een zaaltraining, en we spelen een toernooitje. Ik scoor gelijk al twee goals, echt een fijn begin! De avond training is ook goed te doen. Ik moet wel mijn 8 rondjes om het veld rennen om mijn kicksen te “verdienen”. Maar omdat het al vrijdag is mag ik er 16:30 over doen. Ik ren het in 15:28! J

Zaterdag is de eerste échte training. We beginnen met een training van onze conditietrainer, coach Tony. Het is echt bizar zwaar. Het is super warm, rond de 30 graden; en elke keer als iemand iets verkeerds doet moeten we extra sprinten of rondjes rennen om het veld. Toch wel anders dan in Nederland haha.

Op zondag ga ik met Riley naar een oefenwedstrijd van Villanova college. Het regent alleen zo hard dat we na een kwartier alweer naar huis gaan. Ik denk dat heel Monnickendam was ondergelopen als deze regenbui daar was gevallen….

Week 2 – 22 augustus – 28 augustus

De tweede week van preseason gaat beginnen. Samen met Riley en Valerie ben ik een “watergirl”. Dit betekent dat wij ervoor moeten zorgen dat er altijd water beschikbaar is om te drinken. Hier hebben ze een soort van grote tonnen, die je met ijs en water vult. Deze zetten we dan naast het veld, zodat iedereen altijd koud water heeft om te drinken tijdens de waterpauzes. De trainingen deze week zijn prima, elke ochtend beginnen we met conditietraining van coach Tony. In de middag geeft coach Jeff de trainingen. In preaseason wordt aangeraden om in ieder geval één keer per dag een ice-bath te nemen, omdat je zoveel aan het trainen bent. In het begin was ik er nog niet helemaal van overtuigd dat het zin heeft, maar ondertussen ben ik erachter gekomen dat het echt wel werkt.

Op donderdag gaan we met een bus richting een high school in Rehoboth Beach, hier beginnen we met een ochtendtraining. Coach Jeff zou Coach Jeff niet zijn om ons niet eerst 4 rondjes om het veld te laten rennen… Iedereen moet het binnen 6:30 halen, anders moeten we nog een keer. Gelukkig halen we het allemaal in één keer. Na de training rijden we met de bus naar het strand, waar we allemaal 20 dollar krijgen om te gaan lunchen. We krijgen een paar uur de tijd om te chillen op het strand en te zwemmen in de zee. Aan het einde van de middag gaan we weer terug naar de high school om te trainen.

Op zaterdag hebben we twee oefenwedstrijden direct achter elkaar. Om 10 uur vertrekt de bus richting Shippensburg, een kleine 3 uur rijden vanaf het sportcomplex. De universiteit van Shippensburg heeft een veel grotere campus dan mijn universiteit, dus ik kijk mijn ogen uit. De eerste wedstrijd spelen we 0-0; de tweede wedstrijd verliezen we met 2-1. Ik mag van Coach Jeff alle vrije trappen nemen, en vanuit eentje wordt ons enige doelpunt gescoord. Eerste assist! Helaas in een onofficiële wedstrijd. Het is zo’n 30 graden, en ik speel de volledige 120 minuten. Aan het einde is iedereen echt kapot…

Week 3 - 29 augustus – 4 september

Preseason is afgelopen, en school gaat beginnen. Op maandag heb ik twee lessen, dinsdag t/m donderdag één, en vrijdag geen les. Nu preseason afgelopen is, trainen we alleen nog maar in de middag/avond. Op zaterdag spelen we onze eerste officiële wedstrijd tegen Roberts Wesleyan. Roberts Wesleyan is zo’n 6,5 uur rijden vanaf het sportcomplex, dus gaan we op vrijdag al op pad. We trainen eerst als we aankomen op de universiteit, en daarna rijden we richting de Niagara Watervallen. De Canadese kant van de watervallen schijnt mooier te zijn, maar ik vind het helemaal leuk dat we iets toeristisch doen. Na de watervallen eten we in een restaurant en rijden we naar het hotel. Ik slaap op een kamer met Kierstyn, de keepster. Het is al behoorlijk laat als we aankomen, dus we gaan gelijk slapen. De volgende ochtend moeten we om 9 uur beneden zijn voor het ontbijt, en na het ontbijt rijden we naar de universiteit om te beginnen aan de voorbereiding van de wedstrijd. Roberts Wesleyan schijnt een moeilijke tegenstander te zijn, met een aantal goede aanvallers. Lastige eerste wedstrijd dus…

Alle basisspelers worden een voor een naar voren geroepen, en als iedereen in een rijtje op het veld staat wordt het volkslied afgespeeld. De Amerikanen weten van alles ook wel iets belangrijks te maken… We spelen een goede wedstrijd en winnen met 1-0!

Week 4 – 5 september – 11 september

Op maandag is het Labor Day, dus is er geen school. Wel spelen we onze eerste thuiswedstrijd tegen Saint Rose. Als snel blijkt dat Saint Rose veel sterker is dan wij, en we verliezen dan ook met 2-0. De coaches zijn op het zachts gezegd niet blij met het resultaat… De week verloopt verder gewoon prima. Op zowel dinsdag als woensdag gaan we uiteten bij de vader van Val, echt te lekker.

Zaterdag spelen we tegen Dominican, dit zouden we “makkelijk” moeten kunnen winnen. Het veld van Dominican is heel slecht, er zitten overal gaten in het veld, en er zijn stukken met alleen maar aarde. Ondanks dat we met 3-1 winnen zijn de coaches niet tevreden, ze vinden namelijk dat we alleen maar gewonnen hebben omdat zij zo slecht zijn, niet omdat wij goed hebben gespeeld.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!