lvansteveninck.reismee.nl

Deel 2, week 1

Deel 2, week 1. 7 januari - 14 januari

Zaterdag: De wekker staat om 4 uur, ik moet om 6:15 pas op Schiphol zijn, maar het zou vannacht heel erg gaan sneeuwen en ijzelen, dus gaan we op tijd weg. Uiteindelijk komen we rond 5:45 aan op Schiphol, dus hoeven we maar een halfuurtje te wachten voordat ik kan inchecken.

Eenmaal ingecheckt en door de security, ga ik ergens wat ontbijten, en daarna loop ik alvast naar gate D53 (best een stukje lopen..).

In het vliegtuig kijk ik wat films, en lukt het me eindelijk om ook een beetje in slaap te vallen. Ik heb echt lekker geluncht trouwens, thaise kip curry met rijst. Echt de beste vliegtuigmaaltijd die ik ooit heb gehad!

We landen rond 12:30. Security gaat snel, en ik hoef ook niet lang te wachten op mijn koffer. Vanaf Newark ga ik verder met de trein naar Philadelphia, ik moet zo’n 3 uur wachten en het is best wel koud op het treinstation. De trein heeft iets vertraging vanwege de sneeuw die is gevallen. Op het station in Philadelphia staan Val, haar moeder en Bill op me te wachten. Super leuk om ze weer te zien! Voor we naar huis gaan rijden we eerst naar de mall om wat te eten. Als ik thuis kom pak ik eerst mijn koffer uit, en neem daarna gelijk een douche. Ik ga rond een uur of 8 slapen, het was een lange dag..

Zondag: Ik word rond 5:45 wakker. Ik ruim mijn kamer nog wat meer op (er kwam heel veel uit mijn koffer gisteravond), en ga daarna met Val en Rebecca naar de IHOP om te ontbijten. In de middag gaan we naar de basketbalwedstrijd van de mannen, en gaan Val en ik naar de dollar store om wat versieringen te kopen om in Rileys kamer op te hangen. Als we thuiskomen versieren we haar kamer, en wachten we tot ze thuis komt. In de avond eten we bij Chipotle omdat Riley dat graag wil.

Maandag: Ik heb geen les op maandag, maar Val en ik gaan toch eventjes naar school om boeken te kopen. In de middag maak ik wat huiswerk voor mijn sociologie klas. Om 16 uur hebben we een teammeeting om het winter en lente seizoen te bespreken. We krijgen het schema voor de komende weken, en we krijgen te horen welke wedstrijden we in de lente gaan spelen. Ook krijgen we te horen dat we volgend jaar de tweede week van preseason naar Florida gaan om te trainen en wat wedstrijden te spelen, echt super gaaf! Na de meeting gaan Riley, Val en ik naar het sportcomplex om naar het optreden van het cheerleading team te kijken. Daarna gaan we naar het restaurant van Vals vader om wat te eten.

Dinsdag: Ik heb voor het eerst dit semester les. Na mijn les ga ik naar iemand van de universiteit die me kan helpen met mijn rooster. Ik wil graag wat vakken laten vallen en andere toevoegen. Uiteindelijk laat ik ‘computer applications’ en ‘critical thinking’ vallen, en neem ik ‘abnormal psychology’ erbij. Val en ik gaan na school naar de mall omdat Val haar baan bij een kledingwinkel gaat opzeggen, en we wat willen eten. Om 16:15 gaan we naar de film Moana, echt een leuke film!

Woensdag: Ik heb vandaag Abnormal Psychology. Omdat het een block class is, in plaats van een semester class, duurt het 5 uur. Gelukkig heb ik een superleuke docent en is de les echt heel erg interessant, dus de 5 uur gaan zo voorbij. Daarna blijf ik nog even in de bibliotheek om wat huiswerk te maken. Na school gaan Val en ik langs bij Coach Jeff op het sportcomplex om eventjes met een recruit en haar vader te praten over hoe alles is op Wilmu. In de avond vraagt Rebecca of Riley, Val en ik mee gaan naar de film ‘La La Land.’

Donderdag: Ik hoef niet naar school vandaag. In de ochtend vraagt Val of ik mee wil gaan naar Waffle House om te ontbijten. In de middag besluiten we om gezellig naar Philadelphia te gaan. We zijn daar allebei nog nooit echt geweest. We gaan naar de Magical Garden, dit is een klein parkje waar alles versierd is met mozaiek, echt supertof!! (https://www.phillymagicgardens.org/) Na de magical gardens lopen we een stukje rond en eten we bij een klein Italiaans restaurantje. Omdat we toch in Philadelphia zijn, lijkt het ons wel tof om naar een wedstrijd te gaan van de Philadelphia Flyers (ijshockey), het lukt ons helaas niet om nog (betaalbare) kaartjes te scoren.. We komen er wel achter dat de Philadelphia 76ers (basketbal) morgen een wedstrijd heeft. Deze kaartjes zijn wel betaalbaar, dus besluiten we maar om naar deze wedstrijd te gaan. Op de terugweg moeten we nog even snel op zoek naar een tankstation, omdat de benzine bijna op is…

In de avond maak ik wat huiswerk voor mijn online class, doe ik de was en kijk ik Bridget Jones Diary op Netflix.

Vrijdag: In de ochtend heb ik Engels. Rond 17 uur rijden Val en ik naar Philadelphia om naar de wedstrijd van de 76ers te gaan. Het is spits, dus we doen er wat langer over dan normaal. Voor we naar binnen gaan worden eerst al onze spullen gecontroleerd, en moeten we door een security poortje. Als we eenmaal binnen zijn gaan we eerst even in de fanshop kijken. Daarna zoeken we onze plaatsen op, en wachten we tot de wedstrijd begint. Verschillende dans ploegen en cheerleading teams vermaken het team tot de warming up begint van de basketbalspelers. Tijdens de wedstrijd lopen er van die mannetjes rond om popcorn en suikerspinnen te verkopen, net zoals in de films, echt super grappig. Als er een time-out is worden er spelletjes op het veld gespeeld of worden er optredens gegeven van de cheerleaders. De time-out zijn nog bijna leuker dan de wedstrijd zelf. Uiteindelijk winnen de 76ers met 102-93. Op de terugweg staat er gelukkig geen file, en zijn we relatief snel thuis.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!