lvansteveninck.reismee.nl

Super Bowl 51

Super Bowl 51

De Super Bowl, een van de grootste sportevenementen in Amerika. Dit jaar stonden de New England Patriots en de Atlanta Falcons tegenover elkaar. Valerie is al jaren een groot fan van de Patriots, dus besloot ik dat ik dat dan ook maar was. Ik zou het tenslotte ook heel fijn vinden als zij voor Ajax juicht in plaats van voor Feyenoord.. (Riley is voor de NY Giants of Jets, en anti-patriots.. Want ze winnen altijd alles, en Tom Brady is te goed..)

Het kijken van de Super Bowl doe je overigens niet zomaar. De wedstrijd begint om 18:30, maar rond 18:00 zijn we al aanwezig bij de opa en oma van Val, om nacho's te eten. Met een lege maag ga je de Super Bowl niet in namelijk. Na de nachos zijn de chickenwings aan de beurt, en daarna sandwiches, en daarna chocola. Met een goedgevulde maag verplaatsen we ons van de keuken naar de woonkamer, waar een heel groot scherm aanstaat. Voor we überhaupt een glimp van het veld zien, komen er eerst nog wat reclames voorbij. De reclames zijn een groot ding tijdens de Super Bowl. Elk jaar geven bedrijven miljoenen uit om het leukste, grappigste en mooiste reclamespotje te creëren voor tijdens de Super Bowl. Van Melissa McCarthy tot Justin Bieber tot zelfs Tom Brady, half bekend Amerika speelt erin mee.

Voor we met de kick-off beginnen moet er eerst nog de coin-toss gedaan. Ex-president George Bush en zijn vrouw Barbara Bush worden naar de middenstip gereden in een karretje en een rolstoel. George Bush krijgt de eer om de munt te flippen (hij flipt een beetje scheef, en de munt is eventjes een paar seconden kwijt). Na de coin-toss kan de wedstrijd. Dan begint ein-de-lijk het eerste kwart van de wedstrijd. Om eerlijk te zijn, heb ik nog nooit een volledige football wedstrijd gekeken, en heb ik ook geen flauw idee wat de regels allemaal zijn. De wedstrijd begint een beetje sloom, en het duurt echt verschrikkelijk lang voordat de eerste touchdown wordt gescoord. En dan zijn het ook nog eens de Falcons die de eerste punten binnen hebben. Dat hadden we even niet verwacht.. De Falcons scoren hierna nog een paar touchdowns, en op een gegeven moment staat het werkelijk 3-28 voor de Falcons. De sfeer in de woonkamer verandert langzaam…

En dan is het tijd voor de Halftime Show, met…… LADY GAGA. Persoonlijk heb ik dus niet zoveel met Lady Gaga, en het optreden valt me dus ook wel een beetje tegen. Maar goed, ik kan dan ook weer niet ontkennen dat ze er wel een behoorlijke spectaculaire show van probeert te maken.. Het derde kwart begint, en de Patriots besluiten dat het maar eens tijd wordt om ook een paar puntjes te pakken. Maar pas in het vierde kwart wordt het echt leuk. Op een of andere manier staat het binnen 5 minuten ineens 28-28, en gaan we de overtime in. Iets wat in de geschiedenis van de Super Bowl nog nooit is voorgekomen. Een historisch momentje dus.. In de overtime geldt de “sudden-death” regel (tenzij er een velddoelpunt wordt gemaakt, dan krijgt het andere team namelijk ook nog een kans).

Gelukkig besluit Tom Brady dat hij er helemaal klaar mee is, en ik geloof dat het James White is die de verlossende touchdown maakt. De Patriots winnen de Super Bowl, en Tom Brady is de eerste quarterback die 5 keer de Super Bowl heeft gewonnen. Wat een avond… Met eten goed voor de komende 5 dagen, gaan we ongeveer rond 23:00 weer naar huis. Ik kan niet wachten tot de volgende Super Bowl, ik vind het helemaal leuk.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!