lvansteveninck.reismee.nl

Week 5 - Week 12

Week 5 - 12 september - 18 september

De week begint met school en huiswerk. Pas op woensdag hebben we de eerste wedstrijd, die we met 2-0 winnen. Donderdag krijgen we vrij en hoeven we niet te trainen, toch ook weleens fijn. Zaterdag is Homecoming, we spelen tegen Bloomfield. Het parkeerterrein van het sportcomplex staat vol met eetkraampjes, en er zijn meer mensen aanwezig bij de wedstrijd dan normaal. We winnen met 6-2, onze eerste monsterscore!

Week 6 - 19 september - 25 september

Op woensdag spelen we een uitwedstrijd op Long Island in New York. Toch wel tof om de skyline van New York in het echt te zien tijdens de busreis.. Na 90 minuten spelen staan we 2-2 gelijk, en hier in Amerika is het de regel dat je dan gelijk de verlening in gaat. Er geldt dan wel dat het eerste team dat scoort gelijk de wedstrijd wint. Als er na 2x 10 minuten niet is gescoord, dan is de wedstrijd officieel in een gelijkspel geëindigd. Helaas scoort LIU Post na 3 minuten al een doelpunt, en verliezen we de wedstrijd. Op zaterdag spelen we een wedstrijd tegen Caldwell, en verliezen opnieuw tijdens de verlenging..

Week 7 - 26 september - 2 oktober

Op woensdag verliezen voor de derde keer op rij.. Vrijdag gaan we alvast met de bus richting het hotel in Connecticut voor de wedstrijd op zaterdag. In de avond gaan we met z'n allen uit eten, en daarna vroeg naar bed om ons voor te bereiden op de wedstrijd. Ik word voor het eerst op het middenveld gezet, wat ik best wel spannend vind. Middenvelder ben ik toch in geen jaren geweest... Gelukkig pakt het allemaal goed uit, en scoor ik zelfs mijn eerste doelpunt! We winnen de wedstrijd met 3-1. The wildcats are back.....

Week 8 - 3 oktober - 9 oktober

Dinsdag hebben we een avond wedstrijd. Omdat ons veld geen lichten heeft, spelen we de wedstrijd bij een High School dicht in de buurt. We spelen tegen de nummer 1 van de competitie, Georgian Court, ze hebben nog geen een keer verloren dit seizoen. We staan al vrij snel 1-0 achter door een foutje van een van onze centrale verdedigers. Maar gelukkig scoren we net voor rust de gelijkmaker. De tweede helft beginnen we goed, en al snel staan we met 3-1 voor. De wedstrijd lijkt te zijn gespeeld.. Zo'n 10 minuten voor tijd scoort Georgian Court de 3-2. Maar gelukkig krijgen ze niet de kans om ook nog de 3-3 te maken. We zijn de eerste die van Georgian Court hebben gewonnen, toch wel cool..

Donderdag spelen we tegen Bridgeport, een van de beste teams uit de regio. Zij zijn dan toch ook echt wel een stukje beter dan wij, en we verliezen met 3-0.

Zaterdag spelen we een uitwedstrijd tegen Felician. Op een of andere manier is iedereen deze wedstrijd extreem fanatiek, en worden er wel 6 gele kaarten, en zelfs 1 rode kaart uitgedeeld.. Wij zijn de enige deze wedstrijd die een doelpunt weten te maken, dus winnen we met 1-0.

Week 9 - 10 oktober - 16 oktober

Deze week hebben we alleen op zaterdag een wedstrijd. Dus de andere dagen in de week trainen we veel. 2x conditietraining van Coach Tony, en voor de rest trainingen van Coach Jeff. We spelen tegen Concordia, en winnen met 7-1.

Week 10 - 17 oktober - 23 oktober

Deze week is Reading Week. Het eerste semester hier bestaat uit 2 blokken. Block 1 is deze week afgelopen, en block 2 gaat volgende week pas beginnen, dus deze week hebben we geen les. Een soort herfstvakantie dus. Op dinsdag spelen we uit bij Philadelphia University. Zij zijn een beetje onze aartsrivalen, een beetje zoals Ajax en Feyenoord volgens mij.. Ze hebben een grasveld, en het is echt verschrikkelijk. Het staat de hele wedstrijd 0-0, tot zij ergens laat in de tweede helft 1-0 scoren. We verliezen de wedstrijd.. Op de terugweg rijden we door het centrum van Philadelphia, wat echt heel erg leuk is om te zien! Op donderdag spelen we een wedstrijd tegen Millersville, we winnen met 5-1. Net voor het einde van de wedstrijd krijg ik een bal tegen mn hoofd aangeschopt, en heb ik direct hoofdpijn. Op vrijdag mag ik daarom ook niet mee doen met de training, omdat ik nog steeds hoofdpijn heb. Zaterdag is de hoofdpijn gelukkig over, en mag ik meedoen tegen Nyack College. Op een of andere manier maak ik halverwege de eerste helft een soort sprong, en beland ik met mijn hoofd als eerste op de grond.. Hoofdpijn weer terug. Ik mag de rest van de wedstrijd niet meer mee doen, en moet de hele zondag thuisblijven.

Week 11 - 24 oktober - 30 oktober

Op maandag en dinsdag heb ik nog steeds hoofdpijn, en daarom moet ik het 'hersenschudding' traject in. Dit betekent dat ik pas weer iets mag doen als ik 24 uur lang geen hoofdpijn heb gehad. Op woensdag hebben we een wedstrijd tegen Goldey Beacom. Ik mag natuurlijk niet meedoen, dus ben ik enthousiaste supporter. Helaas verliezen we met 2-1.

Op vrijdag mag ik eindelijk 10 minuten fietsen, 10 minuten rennen op de loopband en sprintjes doen in de gymzaal. In de avond is er 'Hoopfest' in de gymzaal. Tijdens Hoopfest worden de basketbal teams, het cheerleading team, en het dansteam geprensenteerd. De hele avond worden er spelletjes gespeeld, en mijn huisgenootje Riley weet zelfs een Applewatch te winnen!

Omdat we op zaterdag geen wedstrijd hebben, trainen we van 14:00 tot 16:00 uur. Ik mag nog niet volledig meetrainen, dus ik doe alleen mee met de eerste oefening, en daarna oefen ik wat vrije trappen en penalty's. Om goed in conditie te blijven, ren ik ook nog 4 rondjes om het veld, en doe ik wat sprints. Je moet toch wat...

Op zondag mag ik eindelijk weer volledig meetrainen met de rest. We trainen van 14:00 tot 16:00, en daarna bekijken we de videobeelden van de wedstrijd van 1,5 week geleden terug.

Week 12 - 31 oktober - 6 november

Vandaag spelen we onze eerste wedstrijd in het CACC Tournament. Omdat we 5e zijn geëindigd in de competitie, spelen we een uitwedstrijd tegen Philadelphia University. We vertrekken om 11 uur, dus hoef ik niet school! Twee weken geleden hebben we ook al tegen Philly U gespeeld, en met 1-0 verloren. We zijn dus extra gemotiveerd om te winnen. En oh ja, als we verliezen liggen we uit het toernooi, en is ons voetbalseizoen afgelopen.. We MOETEN dus wel winnen vandaag. Beide teams gaan een beetje gelijk op, en al snel kom ik erachter dat het een lastige wedstrijd gaat worden. We willen allemaal super graag winnen, en iedereen werkt super hard. We komen op een 1-0 voorsprong, maar al snel wordt het 1-1. De tweede helft zijn wij de betere partij, en in de 86ste minuut maken wij dan ook de 2-1. De laatste 4 minuten schiet iedereen de bal naar voren, en Philly U krijgt geen enkele kans meer. We winnen de wedstrijd en zijn door naar de halve finales, aankomende vrijdag bij Georgian Court.

Op donderdag gaan we al met de bus richting Georgian Court. Er is in de avond een 'banquet' waar de prijzen van het seizoen worden uitgedeeld. Er zijn namelijk een 'player of the year', 'defensive player of the year', enzovoorts uitgekozen door de coaches, en zij krijgen vanavond de prijs uitgereikt. Iedereen is netjes gekleed, en er is een lopend buffet. 5 meiden van mijn team krijgen een prijs uitgedeeld, en het jongensteam neemt 4 prijzen in ontvangst.

Vrijdag spelen we de halve finale. We staan letterlijk na 1 minuut al met 1-0 achter, en dit zorgt ervoor dat het een hele lastige wedstrijd is. Het lukt ons maar niet om te scoren, en Georgian Court scoort zelfs in de tweede helft de 2-0. Ons seizoen is officieel afgelopen.. Echt heel raar, zo begin november. Ook ons jongensteam verliest in de halve finale

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!