lvansteveninck.reismee.nl

Week 13

Week 13 - 7 november - 13 november
Maandag: In de ochtend ga ik eerst een uurtje naar study tables om wat huiswerk te maken. Van 10 tot 12:30 heb ik Engels. Omdat het voetbalseizoen afgelopen is, hebben we geen trainen. Wel moeten we om 16:00 uur in de kleedkamer zijn om onze voetbaltas en trainingspak in te leveren, en onze lockers op te ruimen. Coach Jeff geeft aan iedereen haar tijd door voor 'the end of the season meetings'. Ik ben woensdag om 15:30 aan de beurt. Van 17:30 tot 20:00 heb ik wiskunde, waar ik een toets moet maken die ik vorige week maandag gemist had door de voetbalwedstrijd. Gelukkig ben ik rond 19:30 al klaar, en mag dus een half uurtje eerder naar huis.

Dinsdag: ELECTION DAY! Ik begin de dag gewoon op school met economie. Maar direct na de les ga ik met Val mee naar Maryland, omdat zij daar gaat stemmen. We halen eerst haar moeder, vriend van haar moeder, en zus op, en gaan dan samen naar het gebouw om te stemmen. Zo'n 30 meter (100 feet) voor het gebouw staan zo'n 10 mensen met borden in hun handen met de namen van de kandidaten erop; een soort laatste poging om mensen over te halen om te stemmen op wie zij ook stemmen. Bill (vriend van Val's moeder) legt uit dat ze minimaal 100 feet van het stemgebouw moeten staan, omdat het anders intimiderend kan zijn voor mensen. Ik vond het best wel grappig.. Het stemproces is ongeveer hetzelfde als in Nederland, gewoon met van die formulieren. Aan het einde worden de formulieren alleen niet in een stembus gestopt, maar in een soort apparaat die gelijk al de stemmen telt. Na het inleveren van je formulier krijg je een 'I voted' sticker, die echt heel cool zijn. Ik heb er ook een gekregen haha!
In de middag ga ik met Val naar de sportschool om eventjes te rennen op te loopband en wat oefeningen te doen voor mijn beenspieren. Tja, we moeten toch een beetje fit blijven... In de avond probeer ik op te blijven om de uitslag van de verkiezingen te volgen. Tegen alle verwachtingen in doet Trump het toch wel heel goed...

Woensdag: Ik word wakker en het eerste wat ik zie is dat Trump toch echt de president van Amerika is geworden. Mijn hele Facebook tijdlijn staat vol met Clinton en Trump.. Laten we maar hopen dat Trump dat het allemaal niet zo erg wordt als iedereen nu denkt. In de middag heb ik mijn 'end of the season' meeting. Ik heb wat vragen en opmerkingen opgeschreven op een briefje die ik mee naar binnen neem. Toch wel fijn om een beetje voorbereid te zijn. Het gesprekje gaat goed, de coaches geven aan wat ze goed vonden dit jaar, en wat verbeter punten zijn voor volgend jaar, dus dat is fijn om te horen allemaal. Als het goed is komen er zo'n 15 nieuwe meiden bij voor volgend jaar, dus ik ben heel benieuwd. Dat zou namelijk betekenen dat we een selectie krijgen van zo'n 30 meiden.
In de avond eten Riley, Valerie en ik bij de Cheesecake factory, eindelijk weer eens écht voedsel...

Donderdag: Vandaag ga ik in de ochtend naar school en in de middag maak ik wat huiswerk, en verder doe ik niet zoveel..

Vrijdag: Vandaag is Veterans Day, dus de universiteit is gesloten. In de middag ga ik met Riley en Val naar the mall om een beetje rond te lopen. In de avond vervelen we ons, en uiteindelijk besluiten we om naar de bioscoop te gaan om 'Arrival' te zien. Best wel een toffe film, met een behoorlijke mindfuck aan het einde....

Zaterdag: Riley is vrijdagavond naar huis in Connecticut gegaan, dus Val en ik zijn alleen thuis dit weekend. Om 12 uur speelt het volleybal team een wedstrijd waar we gaan kijken. Ze winnen met 3-0 (ik geloof dat dit de eerste wedstrijd dit seizoen is dat ze winnen, dus iedereen is heel blij). In de middag hebben we met wat jongens van het voetbalteam afgesproken om eventjes te gaan voetballen op het voetbalveld. Geen van de jongens heeft een auto omdat ze allemaal uit Europa komen, dus zaten we letterlijk met z'n 7en in de auto van Val... Een bijzondere ervaring..
In de avond eten we bij de moeder van Val en haar vriend, super lief en gezellig!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!