lvansteveninck.reismee.nl

Week 1

Dag 1: donderdag 4 augustus.

Het is een rare dag, ik sta op Schiphol, rugzak op m'n rug, twee koffers gevuld met kleding en spullen. Afgelopen zaterdag heb ik afscheid genomen van mijn opa's, oma's en tantes. Vanochtend heb ik Joep en Finn gedag gezegd, en nu neem ik afscheid van papa en Tijn. Maar toch is het allemaal niet zo echt... Door een fout van de universiteit heb ik nog geen studentenvisum kunnen krijgen, en daarom vlieg ik over een week alweer terug naar Nederland om dat nog allemaal te regelen. Het is een afscheid voor een week, maar tegelijkertijd gaat mijn avontuur wél al beginnen. Mama en ik vliegen eerst naar Frankfurt, daar stappen we over op de vlucht naar Philadelphia. Het is een beetje stressen tussen de twee vluchten door, we hebben maar 45 minuten overstap tijd, en we zijn er niet zeker van of onze koffers het wel gaan redden in die korte tijd. Gelukkig halen we de vlucht makkelijk, omdat we eerder in Frankfurt aankomen dan gepland. Het vliegtuig zit propvol, voor en naast ons zit een grote groep jongeren van verschillende highschools uit Delaware, New Jersey en Maryland. Als ik het goed begrijp zijn ze in een paar steden in Europa geweest met een soort zomerkamp ofzo. Voor me gaat een grote Duitse man zitten, die het heel erg nodig vindt om zonder het te vragen zijn stoel naar achteren te zetten, waardoor ik mijn film niet meer goed kan zien... Na vriendelijk te vragen of hij alsjeblieft zijn stoel normaal wil zetten, doet hij dat met veel gezucht en gesteun.. De bitch.....

De vlucht duurt voor mijn gevoel gelukkig niet te lang, al krijg ik aan het einde toch wel rugpijn van al het zitten. Ik kijk een paar films, waaronder 'Zootropolis'; gewoon omdat het kan :) Na een behoorlijk harde landing (en veel gegil van de meisjes naast ons), landen we eindelijk in Philadelphia. Helaas staat er een enorme lange rij bij de immigratie, en moeten we nog zo'n 1,5 uur wachten voordat we eindelijk de auto kunnen ophalen bij de verhuur. Omdat we natuurlijk in februari de universiteit al hebben bezocht is het grappig om weer 'terug' te zijn. Hoe dichter we bij het hotel komen, hoe meer dingen we herkennen. We slapen in hetzelfde hotel als de vorige keer, we droppen onze spullen in de kamer en rijden daarna naar de Christiana Mall. We eten bij de Cheesecake Factory. Het is daar superchill, soms moet je wel een kwartiertje ofzo wachten totdat er een tafel beschikbaar is, maar verder wordt je steeds erg snel geholpen. Ik eet spaghetti met meatballs. De hoeveelheid is typisch Amerikaans, dus ik krijg het lang niet op. Maar, Amerika zou Amerika niet zijn als je je eten niet gewoon in een bakje mee naar huis kunt nemen (ook eventueel je drinken als je dat graag wilt!). Voor het eerst in mijn leven neem ik dus een doggy-bag mee naar huis, om het de volgende dag als lunch te gaan eten! Na het eten gaan we naar het hotel en vallen we vroeg in slaap, het was een lange dag!

Dag 2: vrijdag 5 augustus.

We zijn allebei rond een uur of 4, half 5 wakker. Ontbijten kan pas vanaf 6 uur, maar gelukkig is er wifi op de kamer, dus vervelen we ons niet.. De Amerikaanse Netflix heeft zoveeeel meer dan in Nederland :) Net na zessen gaan we naar beneden om te ontbijten, er zijn wafels, blueberry pancakes, scrambled eggs en nog veel meer. Maar na een wafel en een bakje yoghurt zit ik toch wel vol..

Rond half 9 zijn we bij de leasing office van het huis. Ik dacht dat ik nog wat papieren moest tekenen, maar na het zeggen van mijn naam en het adres van mijn huis waar ik ga wonen kreeg ik gelijk de sleutel al mee! Ik had begrepen dat een meisje al in het huis was ingetrokken, maar na een paar keer kloppen op de deur deed er niemand open. Opzich wel fijn om het huis eventjes rustig te kunnen bekijken. Bij de Hema had ik een vet coole centimeter gekocht waarmee je zowel centimeters als inches kon opmeten, echt awesome. Na een klein rondje door het huis, komen we aan in mijn kamer, en meten wat dingetjes op. Rond een uur of half 10/10 uur gaan we naar het Athletics complex. Hier hebben we met Derek (assistent coach) afgesproken. Hij legt me even uit hoe de 'webcampus' werkt op de computer. Hier kun je zien welke vakken je allemaal volgt, welke cijfers je krijgt en welke opdrachten je allemaal moet inleveren. We hebben het even over de situatie dat ik volgende week alweer terug moet, en hij laat ons de lockerroom nog een keertje zien. Ik mag mijn nieuwe kicksen alvast passen, en ik krijg mijn nieuwe hardloopschoenen te zien. Hier doen ze trouwens niet aan grote voetbaltassen, iedereen krijgt een soort voetbalrugzak waar alles in past. Je kunt er zelfs een voetbal in meenemen! Derek vertelt ook nog eventjes dat we op de eerste dag van preaseason (maandag 15 augustus) 2 miles moeten hardlopen in 12:30 minuten. 2 miles is ongeveer 3.2 kilometer. Alleen als je dat haalt krijg je je kicksen, anders moet je het de volgende dag opnieuw proberen, gelukkig krijg je er dan wel een minuutje bij. Totdat je het gehaald hebt, krijg je dus geen spullen.. Ik heb nog steeds de hoop dat ik het niet hoef te doen, omdat ik de hele eerste week van preaseason mis.. Maar ik ben bang dat ik er ook aan moet geloven....

Nadat we bij Derek zijn geweest gaan we snel even naar de Mall om een nieuw telefoonnummer voor mij te regelen. Er is namelijk nog geen wifi in huis, en het is toch wel handig om verbonden te blijven met de wereld. Vanaf nu heb ik dus een Delaware nummer!

Nu is het eindelijk tijd voor Ikea! Het is super grappig om te zien dat de Ikea gewoon precies hetzelfde is als in Nederland, al is het hier wel ietsjes kleiner.. Dat is dan wel weer bijzonder voor Amerika. We zijn zo'n 3 uur bezig in de Ikea om van alles in ons winkelwagentje te stoppen. Thuis zetten we op het bed na alles in elkaar. We zijn best wel moe, en het bed is best lastig om in elkaar te zetten. We hebben gewoon goede matrassen gekocht, dus we kunnen prima één nachtje op de grond slapen. In de avond gaan we naar de mall om wat eten te halen bij een Aziatisch tentje op de foodcourt. Voor we naar huis gaan halen we nog wat boodschappen bij de Target zodat we in ieder geval wat onbijt hebben in de ochtend.

Dag 3: zaterdag 6 augustus.

Zaterdag ochtend tijdens ons ontbijt komt Valerie binnen lopen. Ze was naar een feestje gegaan de vorige avond en was daar blijven slapen omdat ze liever niet alleen in het huis sliep, wat ik me goed kan voorstellen.. Ik kom er gelijk achter dat Valerie echt super aardig is, maar af en toe wel een beetje te snel praat om haar goed te kunnen volgen.. Hopelijk wen ik er snel aan! Mama zet mijn bed in elkaar en ik zorg ervoor dat mijn muren wat vrolijker worden. Ik heb wat posters meegenomen uit Nederland, en ik heb allemaal foto's laten uitprinten die ik boven mijn bed hang.

Riley heeft ondertussen ook haar spullen gebracht en zet samen met haar moeder wat dingetjes in elkaar.

Dag 4: zondag 7 augustus.

We besluiten dat we nog maar een keertje naar Ikea gaan. We waren een aantal dingetjes vergeten, en hebben nog een paar dingen bedacht die eigenlijk ook wel handig zijn. Als we thuiskomen ga ik met Valerie en Riley naar de sportschool om eventjes hard te lopen op de loopband. Het is super warm, en als we klaar zijn, zijn we allemaal helemaal bezweet. We besluiten naar het zwembad te gaan (ja! We hebben gewoon een zwembad op ons 'park'). Ik speel voor het eerst Marco Polo. Echt super grappig, ik kende het alleen van Rocket Power, maar had geen idee hoe je het moest spelen. Gelukkig is het super makkelijk, en je kunt ook nog eens heel makkelijk vals spelen ;)

Dag 5: maandag 8 augustus.

Vandaag is de allereerste captains practice. Valerie, Riley en ik vertrekken rond 7.15; we moeten namelijk om 7:30 aanwezig zijn. We beginnen met een kleine warming-up, en daarna moeten we gelijk 8 rondjes om het veld rennen, dat is ongeveer 2 miles. Ik ren het in 15:08, ik zat een beetje in de middelste groep, dus opzich niet heel slecht... Tijdens het bijkomen doen we een namenrondje. Iedereen zegt haar naam, leeftijd, major, positie in het veld en een interessant feitje over jezelf. Daarna begint de echte training, we doen wat oefeningetjes met de bal, daarna een spel om alle namen te leren en op het laatst een partijtje. Het is erg wennen aan de temperatuur en de vochtigheid tijdens het trainen, het is vroeg in de ochtend maar alsnog rond de 30 graden! Na de training gaan we naar de universiteit om een foto te laten maken voor mijn Photo ID. Dit pasje heb je nodig om overal binnen te komen, alles hier is namelijk beveiligd.

Dag 6: dinsdag 9 augustus

We moeten weer om 7:30 op het veld zijn. Na de warming-up moeten we dit keer sprinten om het veld. Weer behoorlijk vermoeiend.... Verder doen we een beetje hetzelfde als op maandag, we eindigen weer met een partijtje. Vandaag moet ik bloed laten prikken voor de medische keuring. Ik moet ook een engelse test doen op de universiteit. Ze willen namelijk graag bepalen op welk niveau je ongeveer zit, zodat ze je in een goede klas kunnen indelen.

Als examencadeautje zou ik een iPad krijgen, maar omdat het in Amerika veel goedkoper is dan in Nederland had ik hem nog niet gekregen. Vandaag gaan we dus naar de Apple store om er eentje te kopen. En omdat ik een student ben krijg ik gratis Beats oortjes en nog extra korting op de iPad. Echt heel chill :) In de avond gaan bij de Red Lobster eten, het is onze laatste avond samen omdat ik de volgende dag een bbq heb met het team. De Olympische Spelen zijn aan de gang, en in Amerika zitten we in een goede tijdzone. Het Amerikaanse vrouwenvoetbal team moet spelen, dus dat kijken we tijdens ons eten! Helaas spelen ze 2-2- gelijk (als was dat toch echt hun eigen schuld).

Dag 7: woensdag 10 augustus

Deze keer gaan we aan de slag met de speedladder. Hier zag ik aan het begin een beetje tegenop omdat mijn benen nooit zo snel bewegen en ik had verwacht dat iedereen hier super snel zou zijn. Gelukkig valt dat mee, en ben ik zeker niet de langzaamste. :) In de middag moet ik de rest van mijn medische test laten doen. Dit is bij een huisarts. Ik word opgemeten, gewogen, mijn bloeddruk en hardslag worden gemeten, dat soort dingetjes.. Alles is prima in orde, dus ik word goedgekeurd! Toch wel fijn haha. In de avond hebben we een bbq bij wat teamleden die bij mij in de straat wonen. Mijn huis neemt watermeloen en zelfgebakken koekjes mee (hier koop je letterlijk koekjesdeeg in een verpakking, je breekt het in stukjes, stopt het in de oven, en je hebt zelfgemaakte koekjes!). Tijdens de bbq kijken we de Olympische Spelen, en spelen we een spelletje om elkaar wat beter te leren kennen. Na de bbq ga ik met Riley en Valerie naar de CVS omdat Val wat foto's wil laten afdrukken, daarna gaan we naar de Dunkin Donuts om wat drinken te halen.

Dag 8: donderdag 11 augustus

Vandaag is paper day, dus hebben we geen trainen. Alle sporters moeten in een grote zaal gaan zitten, en er wordt door verschillende mensen gepresenteerd. Het is vooral veel luisteren, tekenen van papieren, en daarna nog meer luisteren. Mama en ik lunchen bij de Cheesecake Factory om even een goede maaltijd in onze buik te hebben voor we naar het vliegveld rijden. Op het vliegveld koop ik een vet cool shirt van de Philadelphia Phillies, zij zijn het honkbal team van Philadelphia, en volgens mij zijn ze best wel goed! De vliegreis is weer best lang, maar wel te doen. Als we in Frankfurt aankomen hebben we allebei echt super veel honger, dus halen we een lekker broodje om op te eten bij de gate. De vlucht van Frankfurt naar Amsterdam is gelukkig lekker kort, en we komen snel aan in Amsterdam waar papa en Tijn op ons staan te wachten! :)

Reacties

Reacties

Ellis Tol

Hey Laura,

Leuk, zo blijven we hier thuis een beetje op de hoogte wat je allemaal meemaakt.

Kus Ellis

Bep Tol

Hallo Laura,

Leuk dat we op deze manier op de hoogte blijven!

Liefs Opa en Oma

Jessica

Leuk om zo te lezen hoe het daar met je gaat! ;-)

Sarah Leeger

aaah, wat leuk om dit te lezen zeg!!

Ik weet nog dat we in de klas zaten en aan het praten waren over onze emigratie plannen. En nu eindelijk word je grote droom werkelijkheid!

have fun!

x

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!